Federaties en koepelorganisaties
Als sportfederatie of koepelorganisatie beschik je over heel wat data: statuten, inschrijvingen, juryleden, rapportages, … Je bent een bron voor kennis en informatie en daarom is veilig beheer van deze data des te meer belangrijk. Kies voor digitalisering en zet samen met je marketing- en ICT-afdeling in op een softwareoplossing die specifiek voor federaties is ontwikkeld en ingericht.
Ledenbeheer heeft een eigen, overkoepelend totaalpakket klaar dat online toegankelijk en gemakkelijk te beheren is. 24 uur per dag en zeven dagen in de week.
Minder informatieverlies, meer community-building
Ledenbeheer biedt een omnichannel-oplossing met één centrale database waarin alle data bijeengebracht worden én waarbij elke club zijn eigen login en rechten heeft. Al deze tools zorgen voor een vlot ledenbeheer van alle aangesloten clubs, wedstrijden, evenementen, enzovoort. Omdat er bovendien geen sprake meer is van verschillende programmaversies en afwijkende bestandsgegevens, worden inefficiënte werking, miscommunicatie en informatieverlies tot een minimum beperkt.
Een volledig CRM-systeem voor je federatie
Het totaalpakket bevat heel wat modules, die je flexibel kan inzetten op maat van (de grootte en samenstelling van) de federatie of club. Deze functionaliteit biedt sportfederaties een volledig zelf in te zetten CRM-systeem – met automatische integratie van Ledenbeheer zelf – en laat hierdoor alle aangesloten clubs van de federatie toe om ook een versie van Ledenbeheer te gebruiken.
Op welke functionaliteiten kun je rekenen?
- Automatische doorstroming van ingevulde ledengegevens naar club en federatie, zodat alles altijd up-to-date blijft
- Automatische versturing van betalingsuitnodigingen naar clubs/leden voor hun aansluiting
- Gemakkelijke rapportage aan Sport Vlaanderen
- Uitgebreide communicatietool voor mailings (met eigen templates), nieuwsbrieven, sms’en en pop-up-meldingen. Zowel gepersonaliseerd naar geselecteerde personen als naar alle aangesloten leden
- Efficiënt financieel beheer van inschrijvingen voor federatie-activiteiten
- Verschillende online-betalingsmogelijkheden (onder meer via eigen Mollie-account)
- Generatie van lidnummers, opslag van persoonlijke gegevens, soorten lidmaatschap, samenstelling trainingsgroepen …
- Vlotte controle op dubbele leden
- Uitgebreid rechtenbeheer
- Mogelijkheid tot opvraging van statistieken (samenstelling ledenbestanden, fluctuaties in ledenaantallen, financiële data …) dankzij gecentraliseerde, data-driven uitwerking van de tool
- Integratie met Mollie, Mailchimp en open api
Uiteraard beantwoordt de tool in alles aan de GDPR-normering, zodat de data van de federatie en de aangesloten clubs 100 procent beschermd en beveiligd zijn.