Beurtenkaarten – saldo op account gebruiken in het winkelmandje

Uitleg

Ledenbeheer laat je toe om saldo op de account van een lid te plaatsen (deel van de beurtenkaarten module). Je leden kunnen dit saldo gebruiken om hun cursussen en/of activiteiten te betalen. Je kan dit saldo aanzien als een tegoed.

Als je deze functionaliteit wil gebruiken moet je de extra module “beurtenkaarten” activeren.

 

Instellen

In de beurtenkaart module heb je onder het menu “beurtenkaarten > instellingen” de optie om gebruikers toe te laten om beurtenkaarten te gebruiken als prepaid saldo in het winkelmandje.

Als je deze laatste optie activeert en opslaat zul je de mogelijkheid hebben om saldo toe te voegen aan het profiel van een lid.

Saldo op een account plaatsen

Ga nu naar het menu “beurtenkaarten > herladen”.

Typ bovenaan de naam van het lid waarbij je saldo op zijn of haar account wil toevoegen en klik op “zoeken”.
Naast de naam van het lid zie je de knop “herladen” staan.

Als je klikt op herladen kun je zelf invullen welk bedrag je op de account van het lid wil plaatsen.

In de volgende stap kun je aanduiden “kosteloos saldo opladen” (als je dit niet ziet staan dan heb je de eerste stap van deze handleiding vergeten).

Klik op volgende

Een lid krijg een melding per mail dat de club een saldo heeft toegevoegd aan zijn account.

 

Saldo gebruiken in het winkelmandje

Na het toevoegen van een cursus aan het winkelmandje krijg je de betalingsmogelijkheden te zien, als er saldo op het account van een lid staat dan zie ze hier ook de mogelijkheid om te betalen met dat saldo.

 

saldo toevoegen

Als het saldo volledig kan betaald worden dan zie je “saldo betalen met beurtenkaart”, staat er niet voldoende saldo op hun account dan kan deze ook deels betaald worden met het saldo.

Klik op voltooien en bevestig je keuze

saldo in winkelmandje

Veel gestelde vragen

Is het saldo aan een persoon gebonden of aan een familie?

Het saldo wordt op de familieaccount geplaatst. De hele familie kan dus gebruik maken van dat saldo. Als je bij meerdere familieleden saldo toevoegt zal dit samengeteld worden met het saldo van de andere gezinsleden.

Heeft dit saldo invloed op mijn omzet?

Neen, dit saldo wordt niet aanzien als aankoop van saldo en zal dus niet meegerekend worden in je omzet. In het omzetrapport kun je wel een afzonderlijke kolom zien welke bedrag betaald is via saldo.

Kan ik dit opvolgen?

Ja, elke kosteloze oplaadbeurt wordt achter de schermen gelogd in een logboek. Deze kun je vinden via beurtenkaarten > logboek.

Nuttig artikel?