Contactgegevens

Contactgegevens

Contactgegevens voor inschrijvingsformulieren


INFO: De pagina "contactgegevens" is een opsomming van alle mogelijke vragen die je kan gebruiken op inschrijvingsformulieren.

Account aanmaken

Iedereen die wenst in te schrijven bij jouw organisatie heeft een account nodig op Ledenbeheer. Met één account op Ledenbeheer kunnen je leden terecht bij alle organisaties die met Ledenbeheer werken.
WAAR? Een lid maakt een account aan via de inschrijvingspagina tijdens het inschrijven op jouw aanbod.
Tijdens het aanmaken van een account stellen we volgende vragen:

Volgende informatie vragen we aan de ouders/voogd:

  1. e-mailadres
  2. naam en voornaam
  3. geboortedatum
  4. telefoonnummer
  5. geslacht
  6. secondaire e-mailadressen (wie moet de mails nog krijgen, handig bij gescheiden ouders)
INFO: Indien de deelnemer ouder is dan 16 jaar dan hebben ze geen voogd nodig en kunnen ze hun eigen account maken.

Volgende informatie vragen we aan de deelnemer zelf

  1. naam en voornaam
  2. geboortedatum
  3. telefoonnummer
  4. geslacht

Eigen vragen

INFO: Naast de basisgegevens in een profiel kun je in Ledenbeheer ook zelf vragen toevoegen. Deze vragen worden gesteld op het inschrijvingsformulier van je cursus of activiteit.

WAAR? Vragen aanmaken doe je via het menu "contacten > contactgegevens".
Alle vragen worden gebundeld op de pagina contactgegevens, zo heb je een overzicht van alle mogelijke vragen en kun je deze hier aanpassen zonder dat je dit bij elk inschrijvingsformulier moet gaan aanpassen.

Standaardvragen

Op de contactgegevens pagina kun je een reeks standaardvragen zien, je hoeft deze niet te gebruiken. Maar het kan je tijd besparen als je zelf geen vragen wil aanmaken. Standaardvragen kun je niet aanpassen. Je kan ze wel verwijderen.

Voorbeelden van standaardvragen:
  1. Adres
  2. Profielfoto
  3. Wil je de nieuwsbrief ontvangen (zie Mailchimp integratie)

Zelf vragen toevoegen

Om zelf een vraag toe te voegen klik je bovenaan op "vraag toevoegen".
Daar vul je de naam, type vraag en categorie in.
  1. naam: jouw interne benoeming voor de vraag
  2. type vraag:
    1. vrije tekst (enkele regel)
    2. vrije tekst (meerdere regels)
    3. meerkeuzevraag (dropdown)
    4. meerkeuzevraag (dropdown met meerdere opties)
    5. meerkeuze vraag met radioknoppen
    6. ja/nee vraag (checkbox)
    7. afbeelding(en)
    8. bestand
    9. adres (straat, nr, postcode en gemeente)
    10. e-mail (dit e-mailadres kan worden gebruikt bij de communicatie)
    11. telefoonnummer (dit telefoonnummer kan worden gebruikt om sms'en naar toe te sturen)
  3. categorie: als je de vragen wil bundelen onder 1 categorie, bvb "medische gegevens " dan plaats je alle vragen in die categorie.
Na het aanmaken van je vraag kun je nog extra zaken instellen. 
  1. meerkeuze-opties: dit vul je in bij meerkeuzevragen
  2. vraagstelling: Hoe luid je vraag aan je klant?
  3. verplicht: vink dit aan als je de vraag wil verplichten aan je klant bij het inschrijven
  4. zichtbaar voor lid: indien de vraag alleen voor intern gebruik is (bvb lidnummer) dan kan je dit uitvinken
  5. standaard antwoord: soms is het handig dat leden een voorbeeld van het antwoord zien staan
  6. hulp-informatie onder de vraag: als je vraag meer informatie nodig heeft kan je dit hier invullen
  7. hulp-informatie in het antwoordvakje: als je vraag meer informatie nodig heeft kan je dit hier invullen
  8. cursus specifiek: moet de klant de vraag 1x invullen of voor elke cursus/activiteit waar hij aan deelneemt?
De optie "Cursusspecifiek" gebruik je alleen wanneer je verwacht dat elke inschrijving een ander antwoord zal hebben. Bijvoorbeeld, als je vraagt naar het huidige niveau of met wie de deelnemer op de kamer wil liggen.

Voorbeeld: We maken een voorbeeldvraag waarbij we willen vragen aan onze leden waar ze ons hebben leren kennen.

  1. Naam: Bron
  2. Type vraag: meerkeuze
  3. Meerkeuze opties: flyer, social media, e-mail, via vrienden
  4. verplicht: ja
  5. cursus specifiek: nee
  6. zichtbaar voor lid: ja

Inschrijvingsformulier maken

Nadat je de vragen hebt aangemaakt, heb je de mogelijkheid om voor elke specifieke activiteit te selecteren welke vragen je wilt stellen.
WAAR? Via het menu "activiteiten/cursusaanbod" > "beheren", bewerk je een activiteit en kies je op het tabblad "formulier" welke vragen je wil stellen.
Meer informatie kun je vinden bij het beheren van de activiteiten: Activiteiten


    • Related Articles

    • Cursus specifieke vragen

      Wat zijn cursus specifieke vragen? Normaal gesproken vult een lid het inschrijvingsformulier slechts één keer in. Bij elke daaropvolgende inschrijving zullen de antwoorden al vooraf ingevuld zijn op basis van de eerste keer dat het lid het formulier ...
    • Veel gestelde vragen over kostennotas

      Veel gestelde vragen Wat betekenen de verschillende statussen van de kostennota's? Uitstaand: Er is een kostennota aangemaakt, maar nog niet betaald. Deels betaald: De klant heeft een deel van het totaalbedrag betaald. Betaald: De klant heeft de ...
    • Profiel leden

      Elk lid zijn eigen profiel Binnen Ledenbeheer heeft ieder lid zijn eigen profiel, waarmee hij zich kan inschrijven bij alle organisaties die Ledenbeheer gebruiken. Dit biedt aanzienlijk gemak voor je leden, omdat ze slechts één inlogaccount hoeven te ...
    • Voorrangsregels

      Voorrang geven aan je leden Wat zijn voorrangsregels? Door middel van voorrangsregels kan je bepaalde leden of inschrijvingsgroepen prioriteit geven bij een activiteit. WAAR? Voorrangsregels kunnen ingesteld worden op het tabblad "voorrang" bij ...
    • Starten met Ledenbeheer

      Welkom bij Ledenbeheer Welkom bij Ledenbeheer! Wij hopen dat je tijdens de gratis proefperiode een goed beeld krijgt van onze software en de mogelijkheden. Mocht je ergens niet uitkomen dan helpen we je graag verder! Heb je vragen? Ontdek hier hoe je ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen