Stap 5 bij het aanmaken van een cursus: Formulier.
Inschrijvingsformulier
Je leden krijgen onderstaand formulier te zien wanneer ze zich inschrijven voor deze cursus.
Dit voorbeeldformulier wordt automatisch bijgewerkt als je een nieuw veld toevoegt of een veld verwijdert in de rechterkolom.
Informatie uit het gebruikersprofiel
Ledenbeheer vraagt standaard wat gegevens als je leden een account willen aanmaken. Deze gegevens hebben we nodig om het programma zo goed mogelijk te doen functioneren. Je hoeft deze informatie dus niet opnieuw te vragen aan je leden. Deze informatie wordt uit het gebruikersprofiel van de deelnemer gehaald en is altijd beschikbaar voor de club.
Dit is de informatie die we standaard vragen voor elk lid.
- Voornaam (nodig voor kostennota’s)
- Naam (nodig voor kostennota’s)
- e-mailadres (nodig voor een login aan te maken)
- secundaire e-mailadressen (optioneel in te vullen door gebruiker als iemand anders de e-mails ook wil ontvangen)
- Telefoonnummer (nodig voor sms-server)
- Geboortedatum (nodig voor leeftijdscontrole)
Inschrijvingsformulier instellen
Instellen is simpel, in de rechterkolom selecteer je alle velden die je wil weten van je leden en je bent klaar.
Standaard staan al heel wat velden ter beschikking, je kunt deze velden aanpassen of nieuwe velden maken via het “menu contactgegevens“
Het formulier kun je voor elke les anders maken, zo kun je bvb voor wedstrijdgroepen meer informatie vragen dan bij een kleutergroepje. Ledenbeheer gooit daarna alle vragen samen tot 1 groot formulier die na het winkelmandje getoond wordt aan je leden.
Alle ingevulde gegevens kun je zien in het “menu contacten => beheren” als je klikt op de naam van een lid, of als je de kolommen zichtbaar maakt.
Is het formulier volledig ingesteld? Dan is je cursus afgewerkt, klik op opslaan en je bent klaar om je inschrijvingen te beginnen.