Wat betekenen de verschillende statussen van kostennota’s?

Een kostennota kan één van volgende statussen hebben:

  • Uitstaand: Er is een kostennota aangemaakt, maar nog niet betaald.
  • Deels betaald: De klant heeft een deel van het totaalbedrag betaald.
  • Betaald: De klant heeft de betaling succesvol afgerond.
  • Verlopen: De klant heeft niet binnen de daarvoor gestelde tijd (in te stellen via menu instellingen > betalingsmogelijkheden) betaald, waardoor de betaling is verlopen.
  • Goedkeuring nodig: Deze kostennota bevat een cursus waarvoor het lid te jong of oud is. Of er is een kortingscode gebruikt die goed gekeurd moet worden.
  • Geannuleerd: Deze kostennota is geannuleerd door de club.

Veel gestelde vragen

Als een kostennota verlopen is, is de inschrijving daarmee geannuleerd?

Neen, dit label is alleen een verwijzing naar de betalingsstatus. Dit heeft geen invloed op de inschrijving die aan de kostennota hangt.

Vanaf wanneer kan ik betalingsherinneringen sturen?

Van zodra een kostennota de status “vervallen” heeft.

Kan een kostennota die deels betaald is nog vervallen?

Ja, maar je zal altijd de status “deels betaald” zien staan.

Kan een lid zelf annuleren?

Neen, elke club heeft zijn eigen annulatievoorwaarden en daarom kan een lid niet op eigen houtje annuleren, ze moeten hiervoor de club contacteren.

Leden die in goed te keuren staan, blijft hun plaats dan voorbehouden?

Ja, de plaats wordt vrijgehouden tot de club beslist wat ze zal doen met de kostennota/inschrijving.

Als ik een kostennota annuleer, is de inschrijving daarmee dan ook verwijderd?

Ja