Betalingsherinneringen

Betalingsherinneringen

Als je organisatie de optie "direct betalen" niet gebruikt dan kan het gebeuren dat leden te laat (of niet) betalen.

Betalingstermijn bepalen

WAAR? Je kan de betalingstermijn bepalen in het menu instellingen > betalingsmogelijkheden



Een vervaldatum kan zowel een termijn zijn (aantal dagen na bestelling) of een vaste vervaldatum.
Eens de vervaldatum is verstreken krijgt de kostennota het statuut "verlopen". De inschrijving zal niet automatisch worden gewist.
Als de vervaldatum is verstreken en iemand schrijft zich daarna in, dan wordt de opgegeven termijn gebruikt.
Een vervaldatum kan niet meer worden gewijzigd eens de kostennota is aangemaakt.

Ledenbeheer houdt alle vervaldatums nauwkeurig in de gaten en geeft je als organisatie een overzicht van alle vervallen betalingen.
TIP: Wil je betalingsherinneringen vermijden? Activeer dan "verplicht online betalen".

Preventief handelen

Betalingsherinneringen zijn nooit fijn, zowel voor je organisatie als voor je klant. Daarom is het soms goed om de kostennota opnieuw te sturen ipv een dwingende betalingsherinnering.
WAAR? Een kostennota kan je hersturen via het menu "financieel > kostennotas". Zoek de betreffende kostennota en klik op de blauwe verstuur knop.

Betalingsherinneringen

Een betalingsherinnering stuurt de kostennota opnieuw naar het ingeschreven lid met de duidelijke melding dat de betalingsperiode reeds is vervallen.
TIP: Een betalingsherinnering kan gecombineerd worden met een SMS. Dit kun je instellen via het menu “instellingen > communicatie > SMS”.

Automatische betalingsherinneringen

Ledenbeheer kan automatisch betalingsherinneringen versturen. Let hier wel mee op, wees aandachtig dat je als organisatie de ontvangen betalingen tijdig inboekt zodat leden geen onterechte betalingsherinnering krijgen.
WAAR? Automatische betalingsherinneringen kun je instellen via het menu "instellingen > betalingsmethodes".

Manuele betalingsherinneringen

WAAR? Via het menu "financieel > betalingsherinneringen" kun je in 1 klik een betalingsherinnering versturen.
Klik daar op het icoon van het blauwe belletje om een betalingsherinnering te sturen.




Via de checkboxes kun je ook meerder herinneringen versturen in één beweging.

Administratieve kost aanrekenen

Als je de kostennota bewerkt (potloodicoon) heb je ook de mogelijkheid om een administratiekost in te stellen voor het laattijdige betalen.
Dit zal een nieuwe kostennota maken met de administratieve kost.

Account blokkeren

Weigert een klant nog steeds om te betalen dan kun je zijn account blokkeren. Verwijder eerst de inschrijving (kostennota wijzigen en alle regels verwijderen).

Een klant blokkeren kan vanuit het profiel van een lid. Klik in zijn profiel op "bewerken" en scroll dan naar beneden. Daar staat een knop "blokkeer account".

Je kan hier ook een mededeling invoeren.
Deze mededeling zal worden getoond als ze proberen inschrijven in je organisatie. Het lid zal niet opnieuw kunnen inschrijven maar heeft wel toegang tot het profiel waar de openstaande kostennota’s te vinden zijn.
OPGELET: Een geblokkeerd profiel kan geen inschrijvingen meer doen in je organisatie (voor geen enkel gezinslid uit die account).

Account deblokkeren

Deblokkeren van een account gaat op dezelfde manier als het blokkeren, maar bij een geblokkeerde account zul je de knop "deblokkeer" zien staan.

    • Related Articles

    • Footer en huisstijl toevoegen aan je e-mails

      E-mails in je eigen huisstijl WAAR? Je kunt je eigen huisstijl toevoegen aan Ledenbeheer via het menu "Instellingen" > "Communicatie". Personaliseer de e-mails volgens jouw huisstijl. Upload je logo, selecteer een kleurenschema en kies lettertypes ...
    • SMS versturen

      SMS'en via Ledenbeheer Verstuur dringende communicatie via SMS naar je leden. OPGELET: SMS-functie is niet gratis, bekijk onze tarieven op www.ledenbeheer.be/tarief SMS activeren WAAR? Je kan de SMS-functionaliteit activeren via het menu instellingen ...
    • Het dashboard

      Dashboard Het dashboard geeft een samenvatting van de belangrijkste aspecten van je club. Je vindt hier de meest recente gebeurtenissen en snelkoppelingen naar belangrijke pagina's binnen Ledenbeheer. Actieve Leden Dit geeft het aantal actieve leden ...
    • Veel gestelde vragen over kostennotas

      Veel gestelde vragen Wat betekenen de verschillende statussen van de kostennota's? Uitstaand: Er is een kostennota aangemaakt, maar nog niet betaald. Deels betaald: De klant heeft een deel van het totaalbedrag betaald. Betaald: De klant heeft de ...
    • Nieuwsbrieven versturen via Mailchimp

      Mailchimp integratie Nieuwsbrieven versturen kan dankzij de integratie met Mailchimp. Mailchimp is een gratis programma (tot 2000 e-mailadressen) waarmee je grafisch mooie nieuwsbrieven kunt opmaken. Ledenbeheer kan je ledenlijst automatisch ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen