Wanbetalers elke club heeft ze wel. Maar wat kun je er aan doen?
Kostennota hersturen
Een eerste stap wat je kunt doen is de kostennota opnieuw sturen naar het betreffende lid. Dit is een vriendelijke reminder aan hun openstaande bedrag. Een kostennota kun je hersturen via “financieel => kostennota’s”.
Betalingsherinneringen
Een betalingsherinnering stuurt de kostennota opnieuw naar het ingeschreven lid met de duidelijke melding dat de betalingsperiode reeds is vervallen. Betalingsherinneringen worden niet automatisch verzonden in Ledenbeheer, je kan de betalingsherinnering uitsturen vanuit het menu “financieel => betalingsherinnering”.
Een betalingsherinnering kan gecombineerd worden met een sms. Dit kun je instellen via “instellingen => SMS”.
Administratieve kost aanrekenen
Als de betaling uitblijft kun je een administratieve kost aanrekenen.
Menu “financieel => betalingsherinneringen => betaling registreren => administratieve kost toevoegen”.
Account blokkeren
Een laatste stap wat je kan doen is zijn of haar profiel blokkeren.
Via contacten => beheren => profiel bewerken (helemaal onderaan).
Dat zal een melding geven als ze proberen inschrijven in je dansschool met een boodschap die je zelf opgeeft. Het lid zal niet opnieuw kunnen inschrijven maar heeft wel toegang tot het profiel waar de openstaande kostennota’s te vinden zijn.