Omboeken cursus, activiteit of gezinslid

Ingeschreven voor de verkeerde cursus?

Het gebeurt vaak dat mensen zich vergissen bij het inschrijven of dat ze achteraf van van mening veranderen. Nu kun je dit makkelijk en snel omboeken naar een nieuwe inschrijving.

  • Ledenbeheer haalt het lid uit de oorspronkelijke cursus en verplaatst deze naar de nieuwe.
  • Is er een prijsverschil? Geen probleem, ledenbeheer berekent dit automatisch, daarna wordt er een nieuwe kostennota of creditnota gemaild met het prijsverschil.
  • Reeds toegepaste kortingen blijven behouden maar niet opnieuw berekend.

Zo kan je een inschrijving omboeken

  1. Ga naar menu “financieel => kostennota’s”.
  2. Klik op “kostennota wijzigen”.
  3. naast de cursus die je wil omboeken staat een icoontje met 2 pijltjes, klik daar op om om te boeken.
  4. Kies de nieuwe cursus en tarief.

Video: cursus omboeken

Verkeerd gezinslid ingeschreven?

Open de kostennota van die persoon die verkeerd is ingeschreven, klik op kostennota wijzigen. Naast de naam van de gebruiker staat een icoontje om een ander gezinslid te selecteren.

Dit werkt alleen maar als het andere gezinslid reeds was toegevoegd aan de familie-account. Is het familielid nog niet aangemaakt, dan zal je die inschrijving moeten annuleren en het lid laten opnieuw inschrijven.

 

kortingen worden niet omgeboekt

Tijdens het omboeken van een cursus of activiteit worden de kortingen niet opnieuw berekend en blijven de originele kortingen gelden (maar niet als je het zelf manueel aanpast).

We doen dit omdat de originele boeking in een bepaalde tijdsperiode kan gebeurd zijn waar een datumgebonden korting toegepast werd, als de omboeking buiten die periode zou gebeuren dan zou de gebruiker die korting verliezen.

De denkwijze die we volgden tijdens het ontwikkelen van de omboekings-functionaliteit was dat de clubbeheerder altijd bestaande kortingen manueel kon verwijderen of extra kortingen manueel toevoegen.