Omboeken, verplaatsen of herboeken

Omboeken, verplaatsen of herboeken

Omboeken, verplaatsen of herboeken

Ingeschreven voor de verkeerde activiteit?

Heb je per ongeluk voor de verkeerde cursus ingeschreven? Dit gebeurt vaak, of mensen kunnen van gedachten veranderen na hun inschrijving. Maar geen zorgen, je kunt dit als beheerder eenvoudig en snel wijzigen naar een nieuwe inschrijving.

Ledenbeheer haalt het lid uit de oorspronkelijke cursus en verplaatst deze naar de nieuwe cursus. Als er een prijsverschil is, geen probleem, Ledenbeheer berekent dit automatisch en stuurt vervolgens een nieuwe kostennota of creditnota met het prijsverschil.

Dit is hoe je een inschrijving kunt omboeken:
1. Ga naar het menu "Financieel" en selecteer "Kostennota's".
2. Klik op "Kostennota wijzigen".
3. Naast de cursus die je wilt omboeken, zie je een icoontje met twee pijltjes. Klik op dit icoontje om de omboeking te starten.
4. Kies de nieuwe cursus en het tarief.

Je kunt ook een lid naar een andere groep verplaatsen via de inschrijvingslijsten door te klikken op het potloodicoon.

Verkeerde gezinslid ingeschreven?

Via de kostennota

Is er per ongeluk een verkeerd gezinslid ingeschreven? Geen probleem! Ga naar de kostennota van die persoon en klik op het bewerk icoon. Naast de naam van de gebruiker zie je een icoon (twee pijltjes) waarmee je een ander gezinslid kunt selecteren.


Hierna kun je een gezinslid aanduiden die ingeschreven moet worden.


Via de inschrijvingen


WAAR? Kies je cursus in het menu 'cursusaanbod > inschrijvingen" en klik daarna op het potloodicoon.
 


Via de profielfiche

WAAR? Klik op de naam een lid (dit opent de profielfiche) en klik daarna op het tabblad inschrijvingen op de drie bolletjes naast de cursus die je wil aanpassen.



Let op dat deze functie alleen werkt als het andere gezinslid al is toegevoegd aan het familie-account. Als het familielid nog niet is aangemaakt, moet je de inschrijving annuleren en het lid vragen om zich opnieuw in te schrijven.

    • Related Articles

    • Creditnota's en terugbetalingen

      Creditnota's en terugbetalingen Een creditnota is niet hetzelfde als een terugbetaling! Ledenbeheer volgt boekhoudkundige regels. Waarvan de belangrijkste regel deze is: Een aanpassing zal altijd de volledige kostennota crediteren en een nieuwe maken ...
    • Wachtlijsten

      Beheer van wachtlijsten voor inschrijvingen Bij een volgeboekte activiteit wordt automatisch een wachtlijst aangemaakt. Als er een beschikbare plek vrijkomt en er staat iemand op de wachtlijst, ontvang je hiervan een melding. Hierdoor kun je mensen ...
    • Goed te keuren inschrijvingen

      Goed te keuren inschrijvingen Als clubbestuurder kom je vaak situaties tegen waarin mensen zich per ongeluk inschrijven voor de verkeerde activiteit of waarbij bijvoorbeeld een moeder zichzelf in plaats van haar dochter inschrijft. Dankzij de functie ...
    • Verzonden mails opvolgen en hersturen

      WAAR? Via het menu "communicatie > overzicht" vind je een een overzicht van je concepten, ingeplande en verzonden e-mails. E-mails organiseren, opvolgen en hersturen. E-mails organiseren Je kan verzonden mails in folders (mappen) bewaren. Zo kun je ...
    • Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijst

      Inschrijvingen opvolgen, Live Bezetting Volgen en Automatische Wachtlijsten Je hebt de mogelijkheid om de inschrijvingen voor elk evenement te bekijken en in real-time de bezetting te volgen om te zien hoeveel stoelen er momenteel zijn gereserveerd ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen