Online betalingen aanvaarden

Online betalingsmogelijkheden

Ledenbeheer geeft je klanten volgende mogelijkheden om online te betalen. Deze kunnen niet gewijzigd worden.

  • Bancontact
  • Direct banking (KBC, Belfius, ING)
  • Overschrijving
  • IDEAL

Direct banking (via Mollie)

Na het registreren komen je leden automatisch op een beveiligde betaalpagina terecht. Ze ontvangen tevens een e-mail met een betalingslink zodat ze de betaling ook later kunnen uitvoeren. Wanneer klanten de Direct banking als betaalmethode kiezen, selecteren ze vervolgens de eigen bank. Klanten worden dan doorgestuurd naar de vertrouwde online bankomgeving, waar de betaalgegevens al klaarstaan. De klant heeft dan de keuze om de betaling te bevestigen met een kaartlezer of door de betaling over te nemen met de app door een QR-code te scannen. De betaling is gegarandeerd zodra bevestigd, waardoor bestellingen direct verwerkt kunnen worden.

M.a.w. als de klanten betaald hebben zal Ledenbeheer de status van de kostennota aanpassen naar betaald. Je klanten krijgen een betalingsbevestiging en jullie kunnen als club opvolgen (via menu instellingen => uitbetaling) welke bedragen er zijn binnengekomen.

SEPA-overschrijving (via Mollie)

Wanneer klanten willen betalen via een SEPA-overschrijving ontvangen ze de betaalgegevens direct op hun scherm of per e-mail. Vervolgens maken ze het bedrag over vanuit hun online bankomgeving, wanneer het ze het beste uitkomt. In plaats van handmatig de betaalgegevens over te moeten schrijven, bieden wij de mogelijkheid een QR-code te genereren waarmee de betaling voldaan kan worden via een app. Dit verlaagt de kans op fouten omdat de betaalgegevens na het scannen klaarstaan in de app.

Mocht de klant geen gebruikmaken van een QR-code en per ongeluk een fout maken bij het invullen van de betaalgegevens, dan storten wij de transactie automatisch terug naar de klant.

Het verwerken van een overboeking duurt doorgaans enkele werkdagen. Door middel van directe terugkoppeling zorgen wij ervoor dat je altijd op de hoogte bent van de status van betalingen, waardoor je bestellingen sneller kan verwerken. Hierdoor hoef je ook zelf niet meer te controleren of betalingen al binnen zijn.

Mollie heeft je standaard 7 dagen om te betalen ongeacht welke betalingstermijn je als club hebt gekozen. De 7 dagen beginnen te tellen van zodra de ouders kiezen om met overschrijving te betalen (dit moeten ze selecteren op de betalingspagina). Betalingen die na die periode worden overgemaakt aan Mollie zullen niet worden aanvaard en worden automatisch terugbetaald.

Uitbetaling ontvangen gelden

De uitbetaling gebeurt wekelijks op maandag, dit kun je ook opvolgen via het systeem (instellingen => uitbetalingen). De uitbetaling gebeurt op het bevestigde rekeningnummer van de club.

Bankafschriften van je leden

Na betaling zullen je leden zien dat de betaling is overgemaakt naar Kevin Gunst, dit is normaal. Ledenbeheer is de tussenpersoon om de lidgelden naar de clubs door te storten, gezien Ledenbeheer een eenmanszaak is zal de naam van de zaak “Kevin Gunst” te zien zijn op het afschrift.