Instellingen – inschrijfpagina’s

De inschrijvingspagina is wat je leden zien als ze zich willen inschrijven. Om te zien hoe jouw inschrijvingspagina er uit ziet, klik je via het menu “dashboard” op de groene knop “Open publieke inschrijvingspagina”.

Inschrijvingspagina Ledenbeheer instellen

Via het menu “instellingen > inschrijvingspagina” kun je instellen hoe deze er moet uitzien.

Overzichtspagina (overzicht aanbod)

Je overzichtspagina toont je volledig aanbod aan je klanten.

Bericht aan bezoekers:

Je kunt een optioneel bericht aan je bezoekers en leden tonen bovenaan de inschrijvingspagina’s

Link inschrijvingspagina

Je inschrijvingspagina heeft een standaardlink, maar die kun je wijzigen naar iets wat makkelijk is om te schrijven of te onthouden.

Bezettingsweergave

De bezetting van je cursussen en activiteiten wordt standaard altijd weergegeven.
Je kunt hier instellen als je deze bezetting altijd wil verbergen, of alleen weergeven als er enkele plaatsen beschikbaar zijn.

Hoe wordt de bezetting berekend?

Op het overzicht tonen we altijd het aantal ingeschreven leden voor de eerste volgende sessie.

  • Iedereen die is ingeschreven voor alle sessies.
  • Alle leden die zijn ingeschreven voor het eerst volgende semester (als je een tarief hebt gemaakt voor een semester)
  • Beurtenkaart reservaties

Veel gestelde vragen over de bezetting.

Mijn bezetting staat op 0, maar er zijn mensen ingeschreven hoe komt dit?

We tonen altijd de bezetting van de eerste volgende sessie. Let er dus op dat je tarief en je sessies dezelfde startdatum hebben.

Als je sessies starten vanaf 8/9, maar je tarief start maar vanaf 11/09. Dan wil dat zeggen dat er niemand ingeschreven is voor de les van 8/9.
Je zult dus bij die cursus op het tabblad tarieven de periode van het tarief moeten aanpassen naar 8/9.

Mijn bezetting staat aangeduid als volzet, maar er zijn nog plaatsen voor het tweede semester.

We tonen altijd de bezetting van de eerste volgende sessie.

Voorbeeld: we zijn vandaag 10 oktober, het eerste semester loopt tot 31 december en is volzet. Dan zal de bezetting op de overzichtspagina aangeduid zijn als volzet.
Na 31 december zal de overzichtspagina de bezetting tonen van de eerst volgende les. Die valt in het tweede semester en daar is wel nog plaats voor, dus zal er niet langer volzet staan.

Onderverdeling

Je publieke pagina kun je indelen zoals je zelf wil. Ledenbeheer toont standaard je cursussen en activiteiten in 2 secties, “Cursussen” en “Activiteiten”.

Maar je kan dus ook een categorie toekennen aan je cursussen en de publieke weergave instellen zodat je cursussen weergegeven worden per categorie. Meer informatie over categorieën kun je hier vinden: klik hier

Categorie labels

Onder de titel van een cursus kun je een label hangen, dit label kan je publiek helpen om de cursus beter te doen begrijpen. Het label is een categorie die je hebt gemaakt.


Detailpagina

Betalen in schijven

Voor je dit kan gebruiken moet je gespreid betalen instellen via instellingen > betalingsmogelijkheden

Kies hoe je de prijs van je cursus of activiteit wil weergeven op je inschrijvingspagina. Je kan kiezen tussen:

Beide prijzen weergeven

Enkel maandelijkse prijs

Enkel volledige prijs

Nadat je dit hebt ingesteld kun je per cursus aanduiden wat de vereisten zijn: gespreid betalen instellen per cursus

Niveau’s tonen

Dit toont het niveau van de cursus op de detailpagina.

Sessies tonen

Dit toont het aantal sessies op de detailpagina.

Kalender tonen

Dit toont een kalender met de lesdata op de detailpagina.

Inschrijvingen beperken

Beperk de publieke inschrijvingen tot 1 inschrijving per lid per cursus in de geselecteerde (sub)categorieën.
Zo kun je bv twee dezelfde balletlessen aanbieden en er voor zorgen dat je leden moeten kiezen tussen de balletles op maandag of op woensdag, ze kunnen ze niet beiden aanduiden.
Je kan ook de mededeling kiezen die je leden op dat moment zien.

 


Categorieën

Hier kun je categorieën aanmaken voor je aanbod. Je kan deze categorieën gebruiken als filter waarmee je leden sneller door je aanbod kunnen filteren. De filters staan op de inschrijvingspagina’s steeds bovenaan.

Een categorie maak je aan door rechts boven te klikken op “categorie toevoegen”.
Je vult de naam van de categorie in, daarna kun je subcategorieën toevoegen.

Druk telkens op enter nadat je een subcategorie hebt toegevoegd daarna klik je op ‘bewaren’.

Voorbeeld: Lessen bundelen per weekdagen

Maak de categorie “weekdag”. De subcategorieën zijn dan maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag.

Opties: 

  • Beschikbaar voor cursussen: Wil je deze categorie weergeven bij je cursussen?
  • Beschikbaar voor activiteiten: Wil je deze categorie weergeven bij je activiteiten?
  • Verplicht: Moet je voor elke cursus/activiteit deze categorie verplicht aanduiden?
  • Meerdere waardes: Kan de cursus of activiteit meerdere subcategorieën bevatten?
  • Gebruiken als filter op overzichtspagina
  • Weergeven als info op detailpagina

Eens de categorie is opgeslagen en je hebt aangeduid dat ze beschikbaar moeten zijn voor cursussen of extra activiteiten dan kun je deze zien in het tabblad algemeen van een cursus.

Als er geen categorieën zijn gemaakt of op “beschikbaar” zijn gezet dan zul je geen categorieën zien verschijnen bij “cursussen beheren”.


Niveaus

Je kan aan elk lid een niveau toekennen, alleen leden met een bepaald niveau kunnen inschrijven voor de cursus/activiteit waaraan dat niveau is gekoppeld.
Via het menu instellingen > inschrijvingspagina > tabblad “niveaus” kun je verschillende niveaus en categorieën van niveaus aanmaken.

Categorie aanmaken

Je maakt altijd eerst een categorie voor het niveau. Bvb: hiphop, padel, tennis,… Dit zijn niet dezelfde categorieën als in het tabblad categorieën.
Duid de checkbox alleen aan als je wil dat leden niet kunnen inschrijven op een cursus waarvoor ze het niveau niet hebben.
De checkbox zorgt er voor dat je inschrijvingspagina alleen de cursussen/activiteiten toont voor het niveau van dat lid.

Niveaus aanmaken

Daarna kun je alle verschillende niveaus die leden kunnen behalen instellen voor die categorie. Bvb: beginners, halfgevorderden,…
Let goed op de volgorde van de niveaus, de bovenste is het laagste niveau, hoe verder in de kolom hoe hoger het niveau.

niveaus toekennen aan je leden

Eens de niveaus zijn gemaakt kun je deze toekennen aan je leden via hun profielfiche.
Leden ontvangen een e-mail na het toekennen van een niveau.

Delen (Hoe maak je je aanbod bekend bij je leden)?

Je kunt een lijst van cursussen en activiteiten met uw leden delen op onderstaande manieren:

Een link op je website

Elke club heeft een unieke link die je kan gebruiken om je cursusaanbod te delen met je leden. Er zijn 4 beschikbare links:

  1. lijst van alle cursussen en activiteiten
  2. lijst van alle cursussen
  3. lijst van alle activiteiten
  4. link naar de webshop

Embed de inhoud op uw huidige website

De lijst van cursussen en activiteiten kan op je website geplaatst worden door het gebruik van een iframe.
Een iframe laadt inhoud in van een andere bron (Ledenbeheer) en toont dit op uw website.

Kopieer de code en plaats deze op je website om de lijst van cursussen en/of activiteiten weer te geven.

Nuttig artikel?