Instellingen – integraties

Koppelingen met Ledenbeheer

Agenda

Alle activiteiten en cursussen uit Ledenbeheer in je eigen agenda laten verschijnen? Dat kan via de ical link die je op deze pagina kan terugvinden.
Er zijn ook ical kalenders beschikbaar per locatie (kalender > locaties).

Apple toestellen

  1. Selecteer in Agenda de optie ‘Bestand’ > ‘Nieuw agenda-abonnement’.
  2. Geef het internetadres van de agenda op en klik op ‘Abonneer’.
  3. Geef een naam op voor de agenda en kies een kleur waaraan u deze kunt herkennen.
  4. Kies ‘iCloud’ in het menu ‘Locatie’ en klik op ‘OK’.

Volledige handleiding voor Apple toestellen: klik hier.

Google agenda

Je kunt een agenda alleen via een link toevoegen als de agenda van de andere persoon openbaar is.

  1. Open Google Agenda op je computer.
  2. Klik links naast ‘Andere agenda’s’ op Toevoegen via url.
  3. Geef het adres van de agenda in het betreffende veld op.
  4. Klik op Agenda toevoegen. De agenda wordt aan de linkerkant weergegeven onder ‘Andere agenda’s’.

Het kan tot twaalf uur duren voordat de wijzigingen zichtbaar zijn in je Google-agenda.

Volledige handleiding voor Android toestellen (Google agenda): klik hier.

Outlook

  1. Meld u aan bij Outlook.com.
  2. Selecteer onder aan de pagina.
  3. Selecteer agenda toevoegen in het navigatiedeelvenster.
  4. Selecteer Abonneren op het web.
  5. Voer de URL van de agenda in.
  6. Selecteer “Importeren”.

Volledige handleiding voor Outlook: klik hier.

 


 

Google Tag Manager

Koppel je Google Tag Manager en volg wat er op je inschrijvingspagina’s gebeurd.
Een noodzakelijk iets als je wil weten hoeveel bezoekers er van op jouw website doorklikken naar Ledenbeheer. Je kan volgende zaken volgen:

  • Welke cursus/activiteit hebben ze bekeken
  • Welke cursus/activiteit hebben ze in hun winkelmandje gestoken (incl bedrag)
  • Zijn de gebruikers naar stap 2 (gegevens) gegaan?
  • Is er een betalingsmethode geselecteerd?
  • Geslaagde inschrijving

 


 

WordPress

Je aanbod automatisch laten verschijnen op je WordPress site? Dat kan.

Lees meer via:

 


 

Mailchimp

Leden automatisch synchroniseren tussen Mailchimp en Ledenbeheer doe je via deze integratie.

Meer informatie kun je lezen op: https://www.ledenbeheer.be/kennisdatabank/communicatie/communicatie-mailchimp/

 


 

UiTpas & UiTdatabank

De UiTPAS is een voordeelkaart voor heel wat vrije tijds activiteiten. Korting dus? Ja, maar enkel voor wie het nodig heeft.

Mensen in armoede hebben recht op het kansentarief aan de kassa dankzij hun UITPAS. Deze uitpas kunnen ze met een attest van het kansenstatuut (te verkrijgen bij bv. je OCMW of ziekenfonds) verkrijgen.
Daarmee krijgen ze een voordeelprijs op het lokale UITPAS-aanbod. bijv. op een sportkamp, het speelplein, een concert, …

Meer informatie over deze integratie kun je hier lezen: https://www.ledenbeheer.be/kennisdatabank/integraties/uit-integratie-uitpas-en-uitdatabank/

 


 

Open API

De Ledenbeheer API’s zijn beschikbaar voor geregistreerde API partners en vereisen authenticatie door een partner token.
Integratie partners kunnen via deze API’s de leden van de voor hen opengestelde clubs beheren en registraties doorvoeren.

Geïnteresseerden kunnen info@ledenbeheer.be contacteren om een partner token te bekomen.

Meer informatie kun je vinden op deze pagina: https://www.ledenbeheer.be/kennisdatabank/integraties/open-api-documentatie/

Nuttig artikel?