UiT integratie: UiTPAS en UiTdatabank

UiT integratie: UiTPAS en UiTdatabank

Onze UiTintegratie bevat zowel de UiTPAS als de UiTdatabank.


Wat is de UiTPAS?


De UiTPAS is een voordeelkaart voor heel wat vrije tijds activiteiten. Korting dus? Ja, maar enkel voor wie het nodig heeft.
Mensen in armoede hebben recht op het kansentarief aan de kassa dankzij hun UITPAS. Deze uitpas kunnen ze met een attest van het kansenstatuut (te verkrijgen bij bv. je OCMW of ziekenfonds) verkrijgen.

Daarmee krijgen ze een voordeelprijs op het lokale UITPAS-aanbod. bijv. op een sportkamp, het speelplein, een concert, …
Meer informatie over het aanbieden van de UiTPAS kun je lezen op hun website: uitpas.be

Hoe werkt de integratie met de UiTPAS?


Voor je leden

Je klanten vullen hun UiTPAS code in bij het afrekenen van hun activiteiten.


Na het invullen van hun code klikken ze op “controleren”. Vullen ze een geldige code in dan krijgen ze de melding dat de code geldig is en krijgen ze meteen het voordeeltarief waar ze recht op hebben.


Bij het invullen van een ongeldige code krijgen je klanten de melding dat de code ongeldig is en zal er geen voordeeltarief worden toegepast.



Na het inschrijven registreren we deze verkoop automatisch bij de UiTPAS.

Voordelen voor jouw organisatie:

De integratie biedt jouw organisatie het voordeel van aanzienlijke tijdsbesparing.
  1. UiTPAS codes worden onmiddellijk gecontroleerd op geldigheid
  2. Leden krijgen automatisch het voordeeltarief waar ze recht op hebben
  3. Hun deelname aan je activiteit wordt meteen geregistreerd op het evenement uit de UiTdatabank.

Wat is de UiTdatabank?

Een uitstap, sportactiviteit, kaartavond, kermis of cursus? Een concert, tentoonstelling of film? UiTdatabank staat open voor de meest uiteenlopende vrijetijdsactiviteiten. UiTdatabank levert informatie aan meer dan 1.000 agenda’s, waaronder UiTinvlaanderen, websites van steden en gemeenten, thema-agenda’s, gedrukte bladen en mobiele apps. Ook jouw activiteit kan verschijnen op vele agenda’s. Jaarlijks promoten 28.000 organisatoren hun activiteiten via UiTdatabank. In totaal bereiken ze daarmee jaarlijks meer dan 3 miljoen mensen.

Hoe werkt de integratie met de UiTdatabank?

Activiteiten die je aanmaakt in Ledenbeheer vloeien automatisch door naar de UiTdatabank. Je aanbod zal dus worden verdeeld in meer dan 1000 agenda’s van steden, gemeenten, gedrukte bladen en apps..


Hoe kun je de UiTPAS integratie activeren en instellen?

Activeren

Waar? Activeer de UiT-integratie via instellingen > integraties

Voor de activatie vragen we een éénmalige activatiekost van 50 euro. Dit activeert zowel de toegang tot de UiTPAS en de UiTdatabank.

Algemene instellingen

Eens geactiveerd kun je via het menu “instellingen > integraties” de UiTPAS verder instellen.


Om je activiteiten te synchroniseren met de UiTdatabank dien je alleen maar de eerste checkbox te activeren. Daarna kun je per cursus instellen of je deze wil laten synchroniseren met de UiTdatabank.

Als je ook de UiTPAS wil gebruiken dan moet je je organisatienummer invullen of aanduiden dat je nog geen organisatie hebt en dan kun je een nieuwe aanmaken. De UiTPAS werkt alleen als de UiTdatabank actief staat.

De UiTpas moet je aanvragen bij je gemeente! Niet alle gemeente ondersteunen de UiTpas, neem hiervoor contact op met je gemeente.

Locaties instellen

Via het menu “instellingen > locaties” moet je aanduiden welk type locatie het is, je slaat dit op voor elke locatie.
`

Instellingen per activiteit

UiTdatabank

Op het tabblad instellingen kun je kiezen welk type en thema het is, dit is nodig om het event te synchroniseren met de UiTdatabank.
Eens dit is aangeduid en je activiteit gepubliceerd is dan zal deze automatisch doorvloeien naar de UiTdatabank.


In het overzicht van al je activiteiten zie je een zwart UiTpas logo als de activiteit is gesynchroniseerd met de UiTdatabank.


UiTPAS

Voor elke activiteit kun je bepalen of je een UiTPAS-korting wilt toestaan. Je hebt de mogelijkheid om in te stellen of het UiTPAS-voordeeltarief van toepassing is op de activiteit en of het gecombineerd kan worden met andere kortingen (tabblad kortingen).

In het overzicht van al je activiteiten zie je een groen UiTpas logo als de UiTpas korting actief is voor die activiteit.


Veelgestelde vragen

Hoeveel korting krijg je met de UiTPAS?


De UiTPAS korting is een vaste korting van 80% (kan afwijken per gemeente) opgelegd door de UiTPAS zelf. Als een lid zich inschrijft met hun UiTPAS dan controleren we via onze integratie hoeveel korting deze persoon mag krijgen en zal deze automatisch worden toegepast in het winkelmandje. Je hoeft dit dus niet in te stellen.

Een belangrijk uitgangspunt van UiTPAS is het kansentarief voor mensen in armoede. Dat is mogelijk dankzij verdeling van de kosten. Deze kosten worden verdeeld tussen de organisator, de lokale overheid en de deelnemer. Op die manier is het haalbaar om financiële drempels weg te werken.

Voor UiTPAS kiezen we voor de duidelijke ’20-40-40-verdeling’. Als mensen in armoede hun UiTPAS gebruiken voor een ticket dan betalen ze zelf 20%. 40% van de kost wordt gedragen door de organisator en 40% door het gemeentebestuur.

Waarom worden mijn evenementen niet gesynchroniseerd?

Volgende zaken moeten in orde zijn om de synchronisatie te doen werken:

  1. De UiTmodule moet actief zijn
  2. De UiTdatabank moet geactiveerd zijn (via instellingen > integraties > UiTdatabank)
  3. Thema en Type evenement moet aangeduid zijn op je cursus/activiteit
  4. Adres van het evenement/cursus moet ingevuld zijn

Kan een UiTpas code twee maal worden gebruikt?

Een UiTpas code kan meerdere keren worden gebruikt. Er is echter wel een beperking, zo kan je de code niet 2x gebruiken voor dezelfde cursus.
Dit is bvb het geval als je werkt met semesters.

Je kan deze instelling wel wijzigen in de UiTbalie. Daar kun je bepalen hoeveel keer een code mag gebruikt worden per evenement.

    • Related Articles

    • Wordpress integratie

      Ledenbeheer integratie met WordPress. WAAR? De Wordpress integratie kun je activeren via instellingen > integraties > WordPress Wat kan de WordPress plugin van Ledenbeheer? Contacten oplijsten: Je kunt eenvoudig contactenlijsten beheren Activiteiten ...
    • Licentie en facturatie

      Het aanschaffen van een Ledenbeheer-licentie WAAR? Om een Ledenbeheer-licentie aan te schaffen, te beheren en te vernieuwen, navigeer je naar het menu "Instellingen > Licentie." Als nieuwe club moet je een keuze maken op basis van het gemiddelde ...
    • Statistieken en rapporten

      Met het motto "meten is weten" hebben we een uitgebreide statistieken- en rapportagemodule opgezet. Dashboards Een dashboard bestaat uit een verzameling widgets met cijfers, annotaties of grafieken. We bieden enkele standaarddashboards aan, maar je ...
    • GDPR-wetgeving en Ledenbeheer

      GDPR-wetgeving Is Ledenbeheer GDPR-proof? Ja. Ledenbeheer is een verwerkingsverantwoordelijke en verwerker. De persoonsgegevens worden steeds verwerkt met inachtneming van de uitgangspunten van de privacywetgeving en de Algemene Verordening ...
    • Contacten uitnodigen en importeren

      Accounts maken op uitnodiging Leden die nog geen account hebben op Ledenbeheer kun je uitnodigen om een account aan te maken. Dit kan door hen manueel uit te nodigen of door je contactlijst te importeren. Gebruikers uitnodigen INFO: Je kan je leden ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen