Inschrijvingspagina aanpassen

Inschrijvingspagina aanpassen

INFO: De inschrijvingspagina is de pagina die jouw leden te zien krijgen wanneer ze zich willen aanmelden bij jouw organisatie. Om een voorbeeld van jouw inschrijvingspagina te bekijken klik je links in het menu op "Open publieke inschrijvingspagina".

Inschrijvingspagina Ledenbeheer instellen

WAAR? Via het menu "instellingen > inschrijvingspagina" kun je instellen hoe deze er moet uitzien.

Overzichtspagina (overzicht aanbod)

Je overzichtspagina toont je volledig aanbod aan je klanten.

Bericht aan bezoekers:

Je kunt een optioneel bericht aan je bezoekers en leden tonen bovenaan de inschrijvingspagina's

Je inschrijvingspagina heeft een standaardlink, maar die kun je wijzigen naar iets wat makkelijk is om te schrijven of te onthouden.

Bezettingsweergave

Je kunt hier instellen als je de bezetting altijd wil tonen, verbergen, of alleen weergeven als er enkele plaatsen beschikbaar zijn.

Hoe wordt de bezetting berekend?

Op het overzicht tonen we altijd het aantal ingeschreven leden voor de eerste volgende sessie.

  • Iedereen die is ingeschreven voor alle sessies.
  • Alle leden die zijn ingeschreven voor het eerst volgende semester (als je een tarief hebt gemaakt voor een semester)
  • Beurtenkaart reservaties

Veel gestelde vragen over de bezetting.

Mijn bezetting staat op 0, maar er zijn mensen ingeschreven hoe komt dit?

We tonen altijd de bezetting van de eerstvolgende sessie. Zorg er daarom voor dat de startdatum van je tarief overeenkomt met de startdatum van je sessies.

Als je sessies beginnen op 8/9, maar je tarief pas start vanaf 11/09, betekent dit dat er niemand is ingeschreven voor de les van 8/9. Je moet daarom de periode van het tarief aanpassen naar 8/9 op het tabblad "tarieven" van die cursus.

Momenteel wordt de bezetting weergegeven als "volzet", maar er zijn nog beschikbare plaatsen voor het tweede semester.

We tonen altijd de bezetting van de eerstvolgende sessie. Hier is een voorbeeld: het is momenteel 10 oktober, het eerste semester loopt tot 31 december en is volzet. Daarom wordt op de overzichtspagina de bezetting weergegeven als "volzet". Na 31 december zal de bezetting op de overzichtspagina de eerstvolgende les tonen, die in het tweede semester valt en waar nog wel plaatsen beschikbaar zijn. Daarom zal er geen "volzet" meer worden weergegeven.

Categorieën

Je hebt de vrijheid om je inschrijvingspagina naar eigen wens in te delen. Standaard worden je cursussen en activiteiten in twee secties weergegeven op Ledenbeheer, namelijk "Cursussen" en "Activiteiten".

Echter, je hebt ook de mogelijkheid om categorieën toe te kennen aan je cursussen. Hierdoor kun je de inschrijvingspagina zo instellen dat je cursussen per categorie worden weergegeven. Voor meer informatie over het gebruik van categorieën kun je hier klikken: klik hier

Categorie labels

Onder de titel van een cursus kun je een label hangen, dit label kan je leden helpen om de cursus beter te doen begrijpen. Het label is een categorie die je hebt gemaakt.



Detailpagina

Betalen in schijven

WAAR? Voor je dit kan gebruiken moet je gespreid betalen instellen via instellingen > betalingsmogelijkheden

Kies hoe je de prijs van je cursus of activiteit wil weergeven op je inschrijvingspagina. Je kan kiezen tussen:

Beide prijzen weergeven

Enkel maandelijkse prijs

Enkel volledige prijs

WAAR? Nadat je dit hebt ingesteld kun je per cursus aanduiden wat de vereisten zijn: gespreid betalen instellen per cursus

Niveau's tonen

Dit toont het niveau van de cursus op de detailpagina.

Sessies tonen

Dit toont het aantal sessies op de detailpagina.

Kalender tonen

Dit toont een kalender met de lesdata op de detailpagina.

Inschrijvingen beperken

Beperk de inschrijvingen tot 1 inschrijving per lid per cursus in de geselecteerde (sub)categorieën.
Zo kun je bv twee dezelfde balletlessen aanbieden en er voor zorgen dat je leden moeten kiezen tussen de balletles op maandag of op woensdag, ze kunnen ze niet beiden aanduiden.
Je kan ook de mededeling kiezen die je leden op dat moment zien.

 



Categorieën

Hier kun je categorieën aanmaken voor je aanbod. Je kan deze categorieën gebruiken als filter waarmee je leden sneller door je aanbod kunnen filteren. De filters staan op de inschrijvingspagina's steeds bovenaan.

Een categorie maak je aan door rechts boven te klikken op "categorie toevoegen".
Je vult de naam van de categorie in, daarna kun je subcategorieën toevoegen.

Druk telkens op enter nadat je een subcategorie hebt toegevoegd daarna klik je op 'bewaren'.

Voorbeeld: Lessen bundelen per weekdagen

Maak de categorie "weekdag". De subcategorieën zijn dan maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag.

Opties: 

  • Beschikbaar voor cursussen: Wil je deze categorie weergeven bij je cursussen?
  • Beschikbaar voor activiteiten: Wil je deze categorie weergeven bij je activiteiten?
  • Verplicht: Moet je voor elke cursus/activiteit deze categorie verplicht aanduiden?
  • Meerdere waardes: Kan de cursus of activiteit meerdere subcategorieën bevatten?
  • Gebruiken als filter op overzichtspagina
  • Weergeven als info op detailpagina

Eens de categorie is opgeslagen en je hebt aangeduid dat ze beschikbaar moeten zijn voor cursussen of extra activiteiten dan kun je deze zien in het tabblad algemeen van een cursus.

Als er geen categorieën zijn gemaakt of op "beschikbaar" zijn gezet dan zul je geen categorieën zien verschijnen bij "cursussen beheren".



Niveaus

Je kan aan elk lid een niveau toekennen, alleen leden met een bepaald niveau kunnen inschrijven voor de cursus/activiteit waaraan dat niveau is gekoppeld.
WAAR? Instellingen > inschrijvingspagina > tabblad "niveaus" kun je verschillende niveaus aanmaken.

Categorie aanmaken

Je maakt altijd eerst een categorie voor het niveau. Bvb: hiphop, padel, tennis,... Dit zijn niet dezelfde categorieën als in het tabblad categorieën.



Duid de checkbox 'Leden moeten juiste niveau hebben om te kunnen inschrijven' alleen aan als je wil dat leden niet kunnen inschrijven op een cursus waarvoor ze het niveau niet hebben.
De checkbox zorgt er voor dat je inschrijvingspagina alleen de cursussen/activiteiten toont voor het niveau van dat lid.

Niveaus aanmaken


Daarna kun je alle verschillende niveaus die leden kunnen behalen instellen voor die categorie. Bvb: beginners, halfgevorderden,...


Let goed op de volgorde van de niveaus, de bovenste is het laagste niveau, hoe verder in de kolom hoe hoger het niveau.

Niveaus toekennen aan je leden


Eens de niveaus zijn gemaakt kun je deze toekennen aan je leden via hun profielfiche.

Leden ontvangen een e-mail na het toekennen van een niveau.

Deze automatische mail kun je afzetten bij instellingen > inschrijvingspagina > niveaus







Delen: maak je je aanbod bekend bij je leden

Je kunt een lijst van cursussen en activiteiten met uw leden delen op onderstaande manieren:

Elke club heeft een unieke link die je kan gebruiken om je cursusaanbod te delen met je leden. Er zijn 4 beschikbare links:

  1. lijst van alle cursussen en activiteiten
  2. lijst van alle cursussen
  3. lijst van alle activiteiten
  4. link naar de webshop

Embed de inhoud op uw huidige website

De lijst van cursussen en activiteiten kan op je website geplaatst worden door het gebruik van een iframe.
Een iframe laadt inhoud in van een andere bron (Ledenbeheer) en toont dit op uw website.

Kopieer de code en plaats deze op je website om de lijst van cursussen en/of activiteiten weer te geven.


    • Related Articles

    • Activiteiten

      Activiteiten toevoegen Je kunt wekelijkse lessen, trainingen en andere eenmalige activiteiten aanbieden via Ledenbeheer. Leden schrijven zich altijd in voor een vastgestelde periode die door jouw club is ingesteld. WAAR? Om wekelijkse activiteiten ...
    • Vrije kostennota's aanmaken

      Manuele kostennota's aanmaken Kostennota's worden automatisch aangemaakt bij inschrijvingen of aankopen in de webshop. Maar het is ook mogelijk om manuele kostennota's te maken. WAAR? Via het menu "Financieel > Aanmaken" kun je manuele kostennota's ...
    • Contactgegevens

      Contactgegevens voor inschrijvingsformulieren INFO: De pagina "contactgegevens" is een opsomming van alle mogelijke vragen die je kan gebruiken op inschrijvingsformulieren. Account aanmaken Iedereen die wenst in te schrijven bij jouw organisatie ...
    • Wachtlijsten

      Beheer van wachtlijsten voor inschrijvingen Bij een volgeboekte activiteit wordt automatisch een wachtlijst aangemaakt. Als er een beschikbare plek vrijkomt en er staat iemand op de wachtlijst, ontvang je hiervan een melding. Hierdoor kun je mensen ...
    • Beurtenkaarten configureren en gebruiken

      Digitale beurtenkaarten Een online beurtenkaart geeft je als club of vereniging nog extra voordelen. Dankzij het reservatiesysteem kan je sportlessen met een beperkte capaciteit toch heel gemakkelijk organiseren (bijvoorbeeld het exacte aantal ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen