Welkom bij Ledenbeheer
Welkom bij Ledenbeheer! Wij hopen dat je tijdens de gratis proefperiode een goed beeld krijgt van onze software en de mogelijkheden. Mocht je ergens niet uitkomen dan helpen we je graag verder!
Heb je vragen? Ontdek hier hoe je in contact kan komen met ons: Ondersteuning
We geven je alvast graag de eerste stappen binnen Ledenbeheer mee:
1. Handtekening uploaden
INFO: Je handtekening is nodig om mutualiteitsattesten aan te maken.
WAAR? Ga naar het menu "instellingen > attesten" om je handtekening uploaden.
Teken je handtekening op een blanco blad papier en scan het in naar je computer.
Mutualiteitsattesten worden automatisch aangemaakt in Ledenbeheer nadat je leden betaald hebben voor hun les of activiteit
2. Algemene voorwaarden
WAAR? Deze kun je instellen via het menu "instellingen > algemeen > voorwaarden".
Als leden zich inschrijven op een cursus of activiteit dan moeten ze akkoord gaan met de algemene voorwaarden van je club.
3. Beheerders toevoegen
WAAR? Je kunt onbeperkt beheerders toevoegen via het menu "instellingen > rechtenbeheer".
Werk je in je club met meerdere beheerders zoals penningmeester, voorzitter, ... maak dan voor elk van hen een account op Ledenbeheer.
Daar kun je ook rechten instellen voor elke beheerder.
INFO: Het inschrijvingsformulier is een formulier die je leden invullen tijdens het inschrijven. Dit formulier kan anders zijn voor elke cursus of activiteit.
WAAR? De vragen die je wil stellen op het inschrijvingsformulier kun je instellen via het menu "contacten > contactgegevens"
We hebben enkele standaard vragen toegevoegd aan je Ledenbeheerplatform, maar deze kun je uitbreiden met je eigen vragen.
Je kan dus:
- vragen bewerken
- vragen toevoegen
- bepalen of ze verplicht moeten worden of niet
- kiezen of de vraag telkens opnieuw moet ingevuld worden of dat je liever de reeds ingevulde gegevens toont
WAAR? Meer informatie nodig over de contactgegevens? Contactgegevens
5. Je aanbod aanmaken
INFO: Je aanbod kan bestaan uit cursussen en activiteiten. Cursussen zijn wekelijkse terugkerende lessen, activiteiten zoals kampen, workshops enz... zijn éénmalige activiteiten.
WAAR? Via het menu "cursusaanbod > beheren" kun je nieuwe cursussen toevoegen. Via het menu "extra activiteiten" maak je éénmalige activiteiten aan.
6. Testen
Eens je je aanbod hebt toegevoegd kun je beginnen met testen. Testen kun je doen via de inschrijvingspagina van je organisatie (dat is de pagina die je leden te zien krijgen) of via de clubadministratie.
Testen als gebruiker (je leden)
Om inschrijvingen te testen zoals je leden het zien ga je naar de publieke pagina van je club. Deze link vind je via het menu "instellingen > inschrijvingspagina"
TIP: Stuur de inschrijvingslink ook naar een paar leden om te testen, ze delen graag hun ervaringen.
Testen als organisatie
Als organisatie kun je inschrijvingen toevoegen vanuit het menu "cursusaanbod > inschrijvingen". De handleiding vindt je hier.
Wat moet je controleren?
- Controleer de prijzen en kortingen.
- Is het inschrijvingsformulier correct? Heb je vragen toegevoegd over portretrecht en de GDPR? Meer over deze vragen: klik hier.
- Vraag je toestemming voor je nieuwsbrief?
- Ontdek het hele proces, iemand schrijft in, komt in de correcte groep enz..
Als de kortingen niet kloppen, kun je via menu "instellingen > kortingen > kortingsberekening" kijken hoe de korting is berekend en kun je aanpassen waar nodig.
MENU: Op zoek naar meer informatie? Bekijk onze volledige handleiding via
deze link of neem contact met ons op. We helpen je graag verder.