Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijst

Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijst

Inschrijvingen opvolgen, Live Bezetting Volgen en Automatische Wachtlijsten

Je hebt de mogelijkheid om de inschrijvingen voor elk evenement te bekijken en in real-time de bezetting te volgen om te zien hoeveel stoelen er momenteel zijn gereserveerd of verkocht.

Inschrijvingen bekijken

WAAR? Ga naar het menu "Ticketverkoop > Inschrijvingen" om te zien wie al tickets heeft gekocht voor het evenement. Hier zie je ook hun zitplaatsen in de zaal.


Bovenaan zie je het aantal beschikbare plaatsen en het aantal plaatsen in behandeling.
Plaatsen in behandeling zijn mensen die op dat moment bezig zijn met het aankopen van hun tickets.

In de tabel met verkochte tickets heb je ook de mogelijkheid om tickets te downloaden of mensen naar andere beschikbare stoelen in de zaal te verplaatsen.



Tickets verkopen als beheerder

WAAR? Als beheerder kun je zelf ook tickets verkopen via het menu "Ticketverkoop > Inschrijvingen > Registratie Toevoegen".
Hier selecteer je het evenement, de gebruiker en het tarief, kies je de stoelen en geef je eventuele kortingen aan of geef je de betalingsinformatie op. Klanten ontvangen hun tickets per e-mail zodra de betaling is afgerond, of ze ontvangen een kostennota als er geen betaling is gedaan.


Live Bezetting Volgen

Je kunt per evenement in real-time volgen welke stoelen zijn verkocht of momenteel in behandeling zijn.
WAAR? Via het menu "Ticketverkoop > Beheren > Bezetting Bekijken".
Deze live weergave toont rode stoelen voor verkochte stoelen en oranje stoelen voor stoelen die momenteel in behandeling zijn.


Automatische Wachtlijst


De automatische wachtlijst verschilt van de wachtlijst voor cursussen en activiteiten. Wanneer een plaats beschikbaar komt, stuurt de wachtlijst automatisch een e-mail naar de eerste persoon op de lijst. Ze hebben één uur om de tickets te kopen. Als er binnen dat uur geen reactie is, worden de tickets aangeboden aan de volgende persoon op de wachtlijst.

Je kunt dit ook combineren met SMS-meldingen, zodat de persoon op de wachtlijst direct een sms ontvangt en binnen het uur kan reageren.

Er kunnen twee scenario's zijn:

  1. De klant die momenteel stoelen aan het kopen is, annuleert de bestelling. De persoon op de wachtlijst krijgt meteen een e-mail dat er weer tickets beschikbaar zijn.
  2. De klant die momenteel stoelen aan het kopen is, voltooit de bestelling. De persoon op de wachtlijst wordt niet verwittigd en blijft op de wachtlijst staan.

Veel gestelde vragen over de wachtlijsten


Als ik als beheerder een ticket wil annuleren, geldt dan ook de wachtlijst?

Ja, de wachtlijst wordt ook automatisch aangesproken als jullie als organisatie een bestelling wissen waardoor er plaatsen vrijkomen.

Als een lid te laat is om te reageren op de wachtlijstmail, hoe kan hij dan toch nog tickets bemachtigen?

Zodra het uur is verstreken, werkt de link in de wachtlijstmail niet meer. De klant moet zich opnieuw op de wachtlijst plaatsen als ze tickets willen kopen.

Kan ik de automatische wachtlijsten afzetten?

Ja dit kun je voor elk evenement individueel uitzetten


    • Related Articles

    • Ticketverkoop met of zonder zaalplan

      Ticketverkoop via Ledenbeheer Evenementen met zaalplan Een evenement met zaalplan verwijst naar een situatie waarbij er een gedetailleerd plattegrond of schema van de locatie is, inclusief toegewezen zitplaatsen of staanplaatsen voor deelnemers of ...
    • Tickets en toegangscontrole

      Tickets en toegangscontrole Na het betalen van hun tickets ontvangen klanten een .pdf-ticket in hun e-mailinbox. Als ze meerdere tickets hebben besteld, ontvangen ze ook meerdere .pdf-documenten in dezelfde e-mail. Voorbeeld van een ticket Een ticket ...
    • Wachtlijsten

      Beheer van wachtlijsten voor inschrijvingen Bij een volgeboekte activiteit wordt automatisch een wachtlijst aangemaakt. Als er een beschikbare plek vrijkomt en er staat iemand op de wachtlijst, ontvang je hiervan een melding. Hierdoor kun je mensen ...
    • Voorrangsregels

      Voorrang geven aan je leden Wat zijn voorrangsregels? Door middel van voorrangsregels kan je bepaalde leden of inschrijvingsgroepen prioriteit geven bij een activiteit. WAAR? Voorrangsregels kunnen ingesteld worden op het tabblad "voorrang" bij ...
    • Statistieken en rapporten

      Met het motto "meten is weten" hebben we een uitgebreide statistieken- en rapportagemodule opgezet. Dashboards Een dashboard bestaat uit een verzameling widgets met cijfers, annotaties of grafieken. We bieden enkele standaarddashboards aan, maar je ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen