Inschrijvingen, live mee volgen en automatische wachtlijsten
Je kan bij elk evenement de inschrijvingen bekijken maar ook live de bezetting mee volgen en zo kijken hoeveel stoelen er momenteel gereserveerd of aangekocht worden.
Inschrijvingen bekijken
Via het menu “ticketverkoop > inschrijvingen” zie je wie reeds tickets heeft gekocht voor het evenement.
Je ziet ook waar ze zitten in de zaal.
Bovenaan zie je het aantal beschikbare plaatsen en het aantal plaatsen in behandeling. Plaatsen in behandeling zijn mensen die op dat moment bezig zijn met hun tickets aan het aankopen.
In de tabel met verkochte tickets heb je ook de mogelijkheid om tickets te downloaden of mensen te verplaatsen naar andere vrije stoelen in de zaal .
Tickets verkopen als beheerder
Je kan als beheerder ook zelf tickets verkopen. Dit doe je via het menu “ticketverkoop > inschrijvingen > registratie toevoegen”.
Kies evenement
Kies gebruiker en tarief
Kies de stoelen
Geef korting of duid betaling aan
Als het bedrag volledig is afgerekend (door korting of betaling) krijgt de klant zijn tickets per mail opgestuurd. Als er geen betaling of korting aangeduid wordt dan zal de klant een kostennota krijgen per mail om de tickets te betalen.
Live meevolgen
Via het menu “ticketverkoop > beheren > bezetting bekijken” kun je per evenement live mee volgen welke plaatsen er verkocht zijn of welke er momenteel in behandeling zijn.
Dit is een live weergave, als iemand die 3 tickets wil kopen en aanduid in het zaalplan waar hij wil zitten dan zal je dat ook op die weergave zien.
Rode stoelen zijn stoelen die reeds verkocht zijn, groene stoelen zijn momenteel in behandeling.
Automatisch wachtlijst
Deze wachtlijst werkt anders dan de wachtlijst bij cursussen en activiteiten.
Als er een plaats vrij komt zal de wachtlijst automatisch een e-mail sturen naar de eerste persoon op de wachtlijst. Hij heeft hierna één uur om de tickets aan te kopen, als er niet binnen het uur gereageerd word dan gaan de tickets naar de tweede persoon op de wachtlijst enz…
Aangezien stoelen voorbehouden worden voor leden van zodra ze de stoelen in het winkelmandje steken kan het zijn dat de volgende klant een melding krijgt dat alle stoelen momenteel gereserveerd zijn maar dat wil niet zeggen dat het evenement volzet is.
Hier hebben we twee mogelijke scenario’s:
De klant die momenteel stoelen aan het kopen is haakt af
De persoon op de wachtlijst krijgt meteen een e-mail dat er terug tickets beschikbaar zijn, deze moet hij binnen het uur aankopen, anders zal de tweede persoon op de wachtlijst gecontacteerd worden. Je kan dit ook combineren met SMS-meldingen (aanbevolen), zo krijgt de klant op de wachtlijst meteen een sms dat hij binnen het uur zijn tickets moet aankopen.
De klant die momenteel stoelen aan het kopen is werkt zijn bestelling af
de persoon op de wachtlijst wordt niet verwittigd en blijft op de wachtlijst staan.
Veel gestelde vragen over de wachtlijsten
Als ik een ticket wil als administrator, werkt de wachtlijst dan ook?
De wachtlijst zal ook automatisch aangesproken worden als jullie als organisatie een bestelling wissen waardoor er plaatsen terug vrij komen.
Als een lid te laat is om te reageren op de mail uit de wachtlijst, hoe kan hij dan toch nog tickets bemachtigen?
Eens het uur is afgelopen zal de link in de mail van de wachtlijst niet meer werken. De klant zal zich terug op de wachtlijst moeten zetten als hij tickets wil kopen.