Ticketverkoop > instellingen

De meeste instellingen gebeuren in het evenement zelf, maar er zijn een paar globale instellingen die je kunt beheren.

Ticketfee doorrekenen aan je klant

Ledenbeheer rekent een fee aan per verkocht ticket. De prijs van deze fee kun je vinden op onze tariefpagina: www.ledenbeheer.be/tarief.
Deze administratieve kost kun je doorrekenen aan de klant of zelf de kost dragen.
Als je de fee doorrekent aan de klant dan zal hij dit zien staan

De klant betaald aan dus de administratieve kost aan de organisatie. Je krijgt op het einde van de maand een factuur van Ledenbeheer voor de administratieve kosten.

Als jouw organisatie er voor kiest om de administratieve kost zelf te dragen dan zal de klant alleen zijn ticketprijs betalen.

Sms versturen bij het gebruik van de wachtlijst

De ticketverkoop werkt met een automatische wachtlijst.
Als er een plaats vrij komt zal de wachtlijst automatisch een e-mail sturen naar de eerste persoon op de wachtlijst. Hij heeft hierna één uur om de tickets aan te kopen, als er niet binnen het uur gereageerd word dan gaan de tickets naar de tweede persoon op de wachtlijst enz…

Omdat veel mensen niet elk uur hun mails nakijken kun je ook kiezen voor een melding per SMS als er een plaats vrij komt. Dit is aanbevolen!

Nuttig artikel?