De eerste stappen binnen Ledenbeheer

Welkom bij Ledenbeheer

Welkom bij Ledenbeheer! Wij hopen dat je tijdens de gratis proefperiode een goed beeld krijgt van onze software en de mogelijkheden. Mocht je ergens niet uitkomen dan helpen we je graag verder!

Heb je vragen naar aanleiding van uw eerste indruk van Ledenbeheer? Je kunt contact met ons opnemen door te bellen naar: 0476 337 442 of door te e-mailen naar info@ledenbeheer.be. Wij zijn telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 20.00 u.

We geven je alvast graag de eerste stappen binnen Ledenbeheer mee:

1. Handtekening uploaden

Mutualiteitsattesten worden automatisch aangemaakt in Ledenbeheer nadat je leden betaald hebben voor hun les of activiteit.
Teken je handtekening op een blanco blad papier en scan het in naar je computer.
In Ledenbeheer kun je via het menu “instellingen > mijn club” je handtekening uploaden.

2. Algemene voorwaarden

Als leden zich inschrijven op een cursus of activiteit dan moeten ze akkoord gaan met de algemene voorwaarden van je club.
Deze kun je instellen via het menu “instellingen > mijn club > voorwaarden”.

3. Meer beheerders toevoegen

Werk je in je club met meerdere beheerders zoals penningmeester, voorzitter, … Je kunt onbeperkt beheerders toevoegen via het menu “instellingen > rechtenbeheer”.
Daar kun je ook rechten instellen voor elke beheerder.

4. Inschrijfformulier

Welke vragen wil je stellen aan je leden op het inschrijvingsformulier? We hebben enkele standaard vragen toegevoegd aan je Ledenbeheer platform, maar deze kun je uitbreiden met je eigen vragen.

Ga hiervoor naar “contacten > contactgegevens” en voeg nieuwe vragen toe of kijk naar de standaard vragen en stel daar in of ze ook verplicht in te vullen zijn. Meer informatie nodig? Klik hier.

5. Je aanbod aanmaken

Cursussen zijn je wekelijkse lessen die je organiseert in je club.
Via het menu “cursusaanbod > beheren” kun je nieuwe cursussen toevoegen. Een uitgebreide handleiding vind je hier: Cursussen aanmaken via het menu cursusaanbod.

Wil je workshops toevoegen? Dan doe je dat via het menu “extra activiteiten”.

Hoe testen?

Eens je een cursus goed hebt ingesteld dan kun je beginnen met testen. Testen kun je doen via de inschrijvingspagina van je organisatie (dat is de pagina die je leden te zien krijgen) of via de clubadministratie.

Testen als gebruiker (je leden)

Om inschrijvingen te testen zoals je leden het zien ga je naar de publieke pagina van je club. Deze link vind je via het menu “instellingen > inschrijvingspagina”

PS: stuur de inschrijvingslink ook naar een paar leden om te testen, ze delen graag hun ervaringen.

Testen als organisatie

Als organisatie kun je inschrijvingen toevoegen vanuit het menu “cursusaanbod > inschrijvingen”. De handleiding vindt je hier.

Wat moet je controleren?

  • Controleer de prijzen en kortingen.
  • Is het inschrijvingsformulier correct? Heb je vragen toegevoegd over portretrecht en de GDPR? Meer over deze vragen: klik hier.
  • Vraag je toestemming voor je nieuwsbrief?
  • Ontdek het hele proces, iemand schrijft in, komt in de correcte groep enz..

Als de kortingen niet kloppen, kun je via menu “instellingen > kortingen > kortingsberekening” kijken hoe de korting is berekend en kun je aanpassen waar nodig.

Op zoek naar meer informatie? Bekijk onze volledige handleiding via deze link of neem contact met ons op. We helpen je graag verder.

Nuttig artikel?