Welkom bij ledenbeheer.be

Veel gestelde vragen

01
30 dagen gratis proberen is dat echt gratis?
Ja, we vragen geen waarborgen of Visakaarten. Je kunt het programma 30 dagen lang testen, na de 30 dagen verloopt je demo en kun je overstappen naar een volwaardige licentie of beslissen om niet verder met ons in zee te gaan.
02
Wat gebeurt er als je demo verloopt?
Na 30 dagen zal je toegang tot ledenbeheer beperkt worden tot je contactenlijst en de licentiepagina. Je ontvangt hiervoor ook een e-mail met de vraag of je wil overstappen naar een volledige licentie. JA ik neem een licentie: Alle informatie die je hebt ingevuld tijdens de demo worden bewaard, als je na de 30 dagen demo wil overstappen naar een volledige licentie (via instellingen => licentie) kun je dus gewoon verder doen met de reeds ingevulde gegevens. Een licentie neem je voor één jaar, je kan deze betalen per maand of 10 % besparen en deze in één keer betalen. NEEN liever niet: Jammer, we horen graag waarom je liever niet doorgaat met ledenbeheer. Je toegang op ledenbeheer zal beperkt blijven tot contacten en de licentiepagina. Wil je later toch opnieuw instappen dan kun je terug inloggen en je account activeren via de licentiepagina.
03
Hoe voeg ik een cursus toe?
Een cursus toevoegen kan je via het menu cursus beheren. In de video op deze pagina kun je zien het we te werk gaan.
04
Kan bij leeftijdsgroep ook geboortejaar gebruikt worden i.p.v. leeftijd?
Neen
05
Korting in euro of procent?
Standaard staan de kortingen in procent maar als je het % tekentje wegneemt dan wordt er in euro's gerekend.
06
Kan ik ergens zien hoe de korting wordt berekend?
Ja! Deze vraag kwam dagelijks bij ons binnen en daarom hebben we een nieuwe module gelanceerd namelijk "kortingsberekening". Hiermee kan je zien hoe een lid een bepaalde korting heeft gekregen (of net niet heeft gekregen). Deze functie kun je vinden onder instellingen => kortingsberekening
07
Kan ik 2 familieleden in 1 bestelling afrekenen?
Neen, je moet afrekenen bij elk gezinslid. Ledenbeheer werkt met familieaccounts (1 ouder registreert onder zijn/haar naam en voegt daarna kinderen toe) maar je moet wel elk kind afzonderlijk inschrijven.
08
Naar welke e-mailadressen kun je sturen via het luik communicatie
Je kunt e-mailen naar alle actieve leden, naar een selectie van groepen of contactlijsten. De e-mailadressen die gebruikt worden zijn de volgende "registratie e-mailadres, e-mail vader, e-mail moeder, e-mail ouders/voogd". Indien je zelf een nieuwe vraag toevoegt om een e-mailadres te vragen zal deze NIET opgenomen worden in het luik communicatie.
09
Wat is het verschil tussen contactpersonen en leden
Leden hebben een login en kunnen hun contactgegevens aanpassen, attesten downloaden, de kalender bekijken, reageren op uitnodigingen en hun openstaand saldo bekijken. Contactpersonen hebben geen login, dit kunnen sponsors, leveranciers, vrijwilligers, ... zijn.
10
Exporteren van gegevens lukt dat?
JA! Via contacten kun je alle contacten downloaden (ledenbeheer download alle zichtbare kolommen), via kostennota's kun je alle kostennota's downloaden en via cursusaanbod kun alle inschrijvingen per cursus downloaden.
11
Kan ik leden importeren uit andere systemen?
Neen, dit om diverse redenen. De GDPR wetgeving maakt importeren een helse administratieve klus maar dit is niet de belangrijkste reden want we verkiezen up-to-date gegevens boven een oude database. Als jouw sporters een nieuwe account aanmaken dan ben je zeker dat hij geen oude gegevens zal ingeven.
12
Kan ik mijn huidige leden eerder laten inschrijven dan nieuwe leden?
Gezien ledenbeheer een nieuw systeem is en niet weet wie jouw huidige leden zijn kan je dat momenteel niet. Je kan de link naar jullie inschrijvingspagina enkel communiceren naar de huidige leden, zo krijgen ze toch als eerste de mogelijkheid om in te schrijven.
13
Hoe kun ik leden uitschrijven?
Uitschrijven doe je door de kostennota te verwijderen. Dan zal het lid uit de cursus worden verwijderd en ook niet meer in de aanwezigheidslijsten te zien zijn.
14
Hoe pas ik de gegevens van mijn leden aan?
Elk lid heeft een eigen account op ledenbeheer (die maken ze aan om te kunnen inschrijven in uw club) daar kunnen ze zelf hun gegevens aanpassen. Als club kan je enkel de gegevens aanpassen die je vraagt op het inschrijvingsformulier. (naam, voornaam en geboortedatum kunnen enkel aangepast worden door de leden zelf)
15
Worden er betalingsbevestigingen verstuurd?
Als ik bij mij onkostennota's een betaling invoer wordt de deelnemer hiervan op de hoogte gebracht? JA! Onmiddellijk nadat je het ontvangen bedrag hebt ingevuld en bevestigd (met enter) wordt een betalingsbevestiging verzonden.
16
Kan ik als club werken met gedeeltelijke betalingen?
Als club heb je de mogelijkheid om zelf in te vullen hoeveel je hebt ontvangen, indien dit niet het volledig bedrag is dan zal deze kostennota de status "gedeeltelijk betaald" krijgen. Naast het betalingsveld heb je ook de mogelijkheid om een memo te noteren, zo kun je bijhouden waarom een bedrag niet volledig is betaald.
17
Krijg je als club een melding als iemand zich inschrijft voor een cursus?
Neen, we kiezen er bewust voor om zo weinig mogelijk e-mails te versturen naar de club. We willen de administratieve werkdruk verlagen, e-mails hebben het tegenoverstaande effect. Op het dashboard binnen ledenbeheer kun je zien of er nieuwe leden zijn toegetreden en of er een goedkeuring nodig is vanuit de club.
18
Zijn er ook formulieren voor de mutualiteit?
Binnenkort wel! Eind juni komt deze functionaliteit online. Daarmee kan elk lid via zijn profiel een attest downloaden die hij kan binnenbrengen in de mutualiteit.
19
Hoe verwerk ik ledenbeheer in mijn website?
Dat kan op 2 manieren: Je plaatst een link op de website naar jouw ledenbeheer account of je gebruikt onze embeded code om ledenbeheer in je website te verwerken. Beide links kun je vinden via "instellingen => publieke pagina's"
20
Wie kan ik contacteren bij problemen
We staan elke werkdag voor je klaar, je kunt ons bereiken per mail (info @ ledenbeheer . be) of via skype (Ledenbeheer.be)

Ledenbeheer opties

Ledenbeheer kun je volledig naar je eigen hand zetten. Bekijk de pagina instellingen om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Documentatie

We werken momenteel aan een uitgebreide documentatie.

Ondersteuning

Van maandag tot zaterdag kun je ons bereiken van 9 tot 20u.

Levenslange updates

Ledenbeheer wordt dagelijks geupdate, we zijn steeds op zoek naar verbeteringen en toevoegen. Suggesties? Aarzel niet op ons te contacteren.

Waarmee kunnen we je helpen?